publikacje nauczycieli

Wychować pięknego człowieka

 Rodzinne warsztaty plastyczne

„Wychowanie jest sztuką, a sztuka - to najbardziej aktywny wychowawca...”    
(E. Jaques - Delcroze)

            15.03.2018 w grupie Sówek odbyły się rodzinne warsztaty plastyczne. Dzieci wraz z rodzicami, babciami, braćmi i siostrami tworzyły przepiękne pisanki i kwiaty do palmy na Wielkanocny Konkurs Palm w Świdnicy.  Wspólnie spędzony czas na zabawie twórczej był nieocenionym darem jaki sprezentowali sobie najbliżsi. Rodzina to osoby, na które dziecko może liczyć, czuje się w ich towarzystwie bezpiecznie i jest gotowe na nowe wyzwania.

 Dziecko otoczone miłością jest wstanie pokonać wiele przeszkód, zdobyć najwyższe szczyty, uwierzyć w swoje możliwości, osiągnąć sukces i być szczęśliwym, nie tylko w wieku przedszkolnym, ale w całym życiu. Rodzic jest pierwszym i najważniejszym autorytetem i wychowawcą dziecka.

Czas spędzony z dzieckiem podczas naszych warsztatów dał nam wszystkim szansę na sukces i nie chodzi tutaj o konkurs, tu chodzi o wychowanie pięknego człowieka.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Co to jest piękno?
Warto na tym miejscu przytoczyć greckie zrozumienie piękna. „Obejmowali oni tą nazwą nie tylko piękne rzeczy, kształty, barwy i dźwięki, ale również piękne myśli i piękne obyczaje. Platon jako przykłady przytacza piękne charaktery i piękne prawa. Dla filozofów klasycznych najprawdziwszym pięknem było duchowe, moralne piękno charakteru, umysłowe piękno myśli. Dobrem i pięknem nazywali też mądrość, sprawiedliwość, rozwagę, dobre obyczaje i cnotę jako piękno duszy”. Warto przytoczyć tutaj pogląd Baumgartena, który mówi,
że „piękno nie przysługuje rzeczy, ale samemu poznaniu”. I nie idzie o to, aby poznawać świat biernie, oglądając telewizję czy przeglądając kolejne strony internetu. Aktywnie spędzony czas z naszym dzieckiem, daje nam możliwość przeżywania wspólnych doznań i emocji, swobodnej rozmowy i tworzenia więzi, których może nam zabraknąć w wieku nastoletnim naszej pociechy.

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

„Człowiek jest wielki, nie przez to, co posiada, lecz przez to, czym dzieli się z innymi...”
(Jan Paweł II)

            Dziękujemy uczestnikom warsztatów za czas poświęcony wychowaniu pięknego i szczęśliwego człowieka.

 

 

                                                                                                                                   Grażyna Pietrzak

LIST DO RODZICÓW

                                                                                                                                                     

Drogi rodzicu.                                                                                                                             1.10.2017
           
            Jestem nauczycielką Przedszkola Miejskiego Nr 6 w Świdnicy. Dzisiaj chciałam napisać do Was o internecie. To fantastyczne źródło informacji i zabawy dla Ciebie i dla Twojego dziecka. Jednak niesie za sobą również wiele niebezpieczeństw. Dlatego: Zanim pozwolisz dziecku korzystać z Internetu bez nadzoru, uzgodnij z nim zestaw zasad, których powinno przestrzegać. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, skorzystaj z poniższych wskazówek w zakresie zagadnień, które należy omówić z dzieckiem, aby korzystało z Internetu bezpiecznie.

 

Czytaj więcej...

Formy parateatralne w przedszkolu

 

       Pełną osobowość dziecka kształtują treści wszystkich działów wychowania przedszkolnego, które wzajemnie się przenikają i umożliwiają wychowankowi wielostronne działanie, przeżywanie i poznawanie otaczającego świata. Naturaln i spontaniczną aktywność dziecka w wieku przedszkolnym umożliwiają między innymi małe formy sceniczne. Mają one wiele walorów natury psychologicznej  i pedagogicznej:

- umożliwiają dziecku szukanie własnego wyrazu, oddającego przeżycia, emocje,  

  doświadczenia życiowe, które jednocześnie wzbogaca o nowe elementy nabyte          

  w  toku obserwacji, działania, kontaktów z innymi ludźmi;

- pomagają w korygowaniu mikrodefektów, np. ruchu, ociężałości ruchowej,

  doskonalą i harmonizują ruchy dziecka, w zakresie drobnych wad wymowy,

  poprawiają dykcję i wyraziste mówienie;

- doskonalą spostrzegawczość i uczą dokładnej (…) obserwacji, uzasadnienia

  postępowania (własnego i bohatera), wyciągania wniosków, rozumowania

  podczas odtwarzania ról różnymi technikami[1].

Czytaj więcej...

Maluchy w przedszkolu, ich adaptacja i manipulacja rodzicami

            Każdemu z nas zależy na tym, by dziecko czuło się w przedszkolu dobrze, bezpiecznie i komfortowo. Oddając je na cały dzień pod opiekę wykwalifikowanych osób, ale bądź co bądź obcych nam i maluchowi, mamy często poczucie dyskomfortu i wyrzuty sumienia. W pewnym sensie czujemy, że oddalamy się od własnego dziecka i opuszczamy je. Nic bardziej mylnego! Jeżeli postaramy się, żeby dziecko rozpoczęło edukację przedszkolną dobrze do niej przygotowane psychicznie i emocjonalnie nastawione, okaże się, że wspomnienia z przedszkola będą dla niego pozytywnym bagażem uczuciowym na całe życie. Jeśli pozytywnie nastawimy dziecko do nowego etapu w życiu, sami będziemy mieli lepsze samopoczucie, obserwując, jak bardzo cieszy się ono na myśl o przedszkolu, spotkaniu rówieśników i nauczycieli.

Czytaj więcej...

Informacje dodatkowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt

Przedszkole Miejskie nr 6 w Świdnicy

nr tel.: (+48) 74 852-29-76

kancelaria: pm6-swidnica@rubikon.pl

 

58-100 Świdnica

ul. Komunardów 2

 

administrator: Grażyna Pietrzak

e-mail: grazyna@przedszkole6-swidnica.pl

 

Regulamin strony

 

W przedszkolu panuje atmosfera bezpieczeństwa i wygody. Chcemy,
aby tak samo było na tej stronie, dlatego korzystamy z plików cookies.